Workshop-ul de Abilități de comunicare
Trainingul este un eveniment dinamic și interactiv, orientat în special spre îmbunătățirea comunicării și atenuarea mai eficientă a conflictelor.
Formarea abilităților de comunicare eficientă presupune:
- Îmbunătățirea abilităților de ascultare, inclusiv ascultarea empatică și acceptarea perspectivei celuilalt;
- Construirea mesajelor de argumentare în 3 părți pentru o exprimare mai eficientă;
- Învățarea gestionării relațiilor dificile sau a personalităților orientate spre probleme;
- Învățarea de a nu mai reacționa emoțional, ci de a răspunde rațional;
- Obținerea unei clarități cu privire la ceea ce aveți nevoie și cum să comunicați eficient pentru a vă satisface nevoile;
- Obținerea unei perspective asupra modului în care se simt celelalte părți și a ceea ce ar putea avea nevoie acestea.
Comunicare mai bună = Relații mai bune
Relațiile sunt elementul numărul unu absolut care fac ca viața să fie trăită în bunăstare. Cu toate acestea, ele pot fi, de asemenea, cea mai mare provocare pentru majoritatea oamenilor. Fie că este vorba despre un partener semnificativ, un membru al familiei, un prieten, un coleg sau un asociat, relațiile sănătoase necesită efort pentru a fi menținute… și unele mai mult decât altele. Dacă există un singur factor care tinde cu adevărat să îmbunătățească relațiile cuiva în general, acesta este o comunicare mai bună. Ce înseamnă asta? Înseamnă să asculți cu multă empatie și înțelegere, să comunici calm și eficient și să înveți să lucrezi cu oamenii, mai degrabă decât împotriva lor.
Beneficiile unei mai bune abilități de comunicare includ:
• Mai multă eficiență în atingerea obiectivelor relaționale;
• Transformarea potențialelor conflicte în oportunități pentru o înțelegere mai profundă;
• Rezolvarea problemelor înainte ca acestea să înceapă, să crească și/sau să se agraveze;
• Relații mai profunde și mai satisfăcătoare;
• Relațiile mai bune duc la vieți mai fericite.
A învăța să comunici mai eficient nu înseamnă pur și simplu rezolvarea conflictelor; este vorba de îmbunătățirea relațiilor și, astfel, de îmbunătățirea calității generale și a împlinirii vieții. Odată cu o mai bună comunicare, apare o conexiune mai profundă între prieteni și cei dragi, precum și în cadrul comunității în general.
Note privind formarea eficientă a competențelor de comunicare
Construirea unor relații care durează
Relațiile se bazează pe încredere. De la furnizor la client, de la prieten la membru al familiei și tot ce se află între acestea – nu veți avea o relație sănătoasă sau de durată cu cineva dacă nu aveți încredere în el. Uneori, încrederea poate fi distrusă inutil atunci când nu ai la activ o pregătire adecvată în domeniul abilităților de comunicare. Atunci când emoțiile sunt puternice, este foarte ușor să pierzi din vedere ceea ce este important într-o interacțiune, iar comunicarea se blochează. Acesta este motivul pentru care găsirea modalităților adecvate de îmbunătățire a abilităților de comunicare este o necesitate – ajută pe toată lumea, în orice situație.
Modalități de îmbunătățire a abilităților de comunicare
Există numeroase domenii de dezvoltare a abilităților de comunicare pe care este posibil să fie nevoie să le acoperiți. Dacă observați că diferite aspecte ale vieții dvs. – cum ar fi munca, distracția și cele intermediare – ar avea nevoie de o optimizare a interacțiunilor, aveți nevoie de un workshop. Comunicarea adecvată este unul dintre cele mai neglijate aspecte ale oricărei profesii, iar fiecare relație poate beneficia de îmbunătățiri.
Rezervă-ți timp pentru a asculta
Deși sună simplu, primul exercițiu de formare a abilităților de comunicare pe care ar trebui să îl faceți constă în a asculta cu atenție și profunzime. Acum, știm cu toții cum să stăm deoparte și să lăsăm pe cineva să vorbească, dar mințile noastre se pot îndepărta adesea. Acest lucru nu înseamnă a asculta cu adevărat. Ascultarea concentrată necesită dedicare față de interacțiune și, adesea, duce la repetarea a ceea ce ați auzit pentru claritate și pentru recunoaștere. Ascultarea profundă este puntea către toate interacțiunile sănătoase, iar formarea abilităților de comunicare abordează acest subiect ca o prioritate.
Tratează cu respect
Acest lucru sună ca ceva de bun simț. Ar trebui să îi tratăm pe ceilalți așa cum dorim să fim tratați. Toată lumea știe asta. Cu toate acestea, există mici moduri în care putem fi lipsiți de considerație față de ceilalți fără să ne dăm seama, mai ales în era tehnologiei. Comunicarea a devenit raționalizată, digitalizată și rece. Există puțin loc pentru emoție sau empatie, iar asta este o mare problemă. Fie că este vorba doar de comunicarea la locul de muncă, fie că este vorba de aspectele personale ale vieții tale, este necesar să depui tot ce ai mai bun în privința comunicării cu efort.
Atunci când trimiteți un mesaj text sau un e-mail, depuneți același efort pe care l-ați depune în cazul unei conversații verbale. A fi atent este universal. Chiar dacă vorbim limbi diferite, oricine poate înțelege când ești atent sau nepoliticos. Primirea de mesaje text și e-mailuri care sunt pe jumătate prestabilite poate fi frustrantă. Adesea, destinatarul o percepe ca și când expeditorul nu a depus suficient efort, ceea ce pare lipsit de considerație.
De cele mai multe ori, încercăm doar să economisim câteva secunde, dar poate părea o lipsă de grijă sau de respect.
Limbajul corpului contează
Acesta este un subiect la care oamenii își dau adesea ochii peste cap, dar are o mare legătură cu comunicarea ta în general. Umerii aplecați arată partenerului tău că nu ești interesat de ceea ce spune. O postură extrem de relaxată pe scaun îi poate arăta șefului tău că nu-ți pasă deloc de ceea ce se întâmplă. Fiecare relație și comunicare în persoană poate fi afectată de limbajul corpului – depinde de tine dacă acest impact este pozitiv sau negativ. Formarea abilităților de comunicare abordează limbajul corporal alături de alte tipuri de comunicare. Ceea ce am dori să oferim ca informație gratuită este următorul lucru: acordați atenție limbajului corporal în mod regulat și obișnuit. Monitorizați micile lucruri pe care le faceți și pe care le-ați putea îmbunătăți și, pe măsură ce acest lucru devine evident, veți începe încet-încet să reglați aspectele care nu vă plac la propriul limbaj corporal. Evitați să fiți deconectați.
Nu vă încrucișați brațele și evitați expresiile faciale cu un caracter negativ.
Nu complicați prea mult lucrurile
De câte ori v-ați dus să explicați ceva, doar ca să vă împiedicați de detalii și alte amănunte? Acest lucru face ca poveștile să pară lungi și lipsite de considerație față de timpul celorlalți. Comunicarea dvs. în lume este esențială; atunci când vă explicați sau aprofundați motivul din spatele unei acțiuni, este mai bine să fiți scurt. Nu folosiți șapte cuvinte când patru sunt suficiente. Acest lucru nu înseamnă că omiteți detalii necesare; dar atunci când vă complicați prea mult explicațiile, mesajul se pierde.
De asemenea, complicarea excesivă a unei chestiuni este o modalitate sigură de a te, autosabota. De multe ori explicăm și complicăm prea mult o situație, iar acest lucru face ca întregul nostru mesaj să fie golit de conținut . Nu reușiți să vă faceți înțeles punctul de vedere și îl derutați pe ascultător. Atunci când vă examinați relațiile personale și comunicarea la locul de muncă, aceasta este o practică vitală.
Fiți comunicativi
Dacă vă este teamă că ceva s-ar putea pierde în traducere, cum ar fi printr-un mesaj text sau un e-mail, sunați persoana respectivă. Acest lucru este vital mai ales atunci când este vorba de o persoană iubită sau de soț/soție. Ultimul lucru pe care vi-l doriți este să vă petreceți jumătate din zi supărat din cauza a ceva care a fost interpretat complet greșit. Acesta este un alt aspect al erei noastre digitale care ne diminuează drastic capacitatea de a fi sociabili unii cu alții. Comunicarea este esențială, așa că, atunci când nu este vorba de pălăvrăgeală sau când are un element crucial, faceți-vă timp să ridicați telefonul și să vorbiți efectiv de la voce la voce cu persoana respectivă.
Păstrați o atitudine deschisă, optimistă
Unii dintre noi sunt pesimiști, și este în regulă, dar nu este o modalitate potrivită pentru a iniția o conversație. Atunci când încercați să vă îmbunătățiți abilitățile de comunicare cu ceilalți, ar fi de preferat să păreți deschis, atent și optimist. Cineva devine imediat inaccesibil atunci când interlocutorul are o încruntare pe față, limbajul corpului ne transmite un mesaj care-l cataloghează ca inabordabil și se află într-o zonă blocată, cum ar fi un colț sau un spațiu restrâns.
De obicei, ne “închidem” în mod inconștient. Poate fi nevoie de mult efort pentru a trece la un mod optimist, mai ales dacă mintea ta este plină de griji și preocupări.
Atelierele de abilități de comunicare sunt concepute pentru a îmbunătăți fiecare aspect al procesului de comunicare.
Există mai multe tipuri de comunicare la locul de muncă. De cele mai multe ori, comunicarea este fie scrisă, fie verbală. Cu toate acestea, s-a dovedit că indicii non-verbali, cum ar fi tonurile vocale, gesturile faciale și limbajul corpului, sunt mult mai importante în comunicare decât conținutul mesajului. Acesta este motivul pentru care formarea abilităților de comunicare este incredibil de importantă: spuneți ceea ce trebuie într-un mod greșit, iar acest lucru se poate dovedi dezastruos.
Tipuri de comunicare la locul de muncă
Comunicarea scrisă la locul de muncă poate consta în notițe, e-mailuri, post-it-uri sau chiar mesaje text. Este important să se stabilească o cultură la locul de muncă în care comunicarea scrisă este atât adecvată, cât și eficientă. Acest lucru poate implica o listă cu persoanele pe care trebuie să puneți “cc” într-un e-mail sau mesaj sau chiar utilizarea unui program de mesagerie specializat, specific echipei dumneavoastră. Comunicarea verbală la locul de muncă poate fi, fie mai mult, fie mai puțin frecventă decât comunicarea scrisă.
Abilități de comunicare prin e-mail
Comunicarea scrisă este deseori cea mai răspândită la locul de muncă, fie că este vorba de e-mailuri sau mesaje instantanee. Cu toate acestea, este important să rețineți că cuvântul scris poate avea un ton specific și poate fi adesea interpretat greșit. Chiar și ceva la fel de simplu ca și răspunsul “bine” poate fi considerat fie un acord, fie un mod de a arăta supărare. O parte a formării eficiente a abilităților de comunicare constă în asigurarea faptului că cuvântul scris nu este folosit în mod abuziv între angajații dumneavoastră sau între un angajat și un client.
Reacția la neînțelegerile de comunicare
O parte importantă a formării abilităților de comunicare este să vă dați seama ce să faceți dacă ceva nu merge bine. Comunicarea greșită poate provoca neliniște, sentimente rănite și confuzie, indiferent dacă este vorba despre un proiect important sau despre un prânz planificat în echipă. A fi capabil să gestionezi o neînțelegere este un alt motiv pentru a investi în formarea competențelor de comunicare la locul de muncă.
Eliberați atmosfera: Dacă sunteți în culpă, recunoașteți că ați făcut o greșeală. A fi primul care își cere scuze pentru o eroare personală ca lider vă permite să dați un exemplu. Cu toate acestea, dacă altcineva este de vină, evitați să arătați cu degetul și pur și simplu contactați cele două părți pentru a ajuta la facilitarea unui dialog.
Reformulați sensul: Ceea ce ați vrut să spuneți dvs. sau cealaltă parte a fost probabil important, iar instruirea în domeniul abilităților de comunicare poate ajuta la transmiterea mai eficientă a punctului de vedere. În această etapă, ajungerea la un acord este esențială pentru liniștea viitoare.